Menu

“POSITIEF BLIJVEN IS DE BOODSCHAP”, zegt Jessica – medewerker bij Upstream

In een eerdere post zijn enkele van onze werkgevers aan het woord gekomen. Nu is het de beurt aan één van onze cliënten. Jessica Vanderheiden is sinds begin dit jaar aan de slag bij Upstream in Hasselt. Zij vertelt hoe zij deze bijzondere coronaperiode ervaart.

 

Kan je ons even vertellen hoe je bij Upstream terecht bent gekomen en wat jouw taken zijn?

“Sinds 13/01/2020 ben ik aan de slag als administratief medewerkster bij Upstream te Hasselt. Het is mijn taak om de administratie, de proactieve marktbenadering en de social media van het bedrijf op te volgen. In oktober vorig jaar deed ik hier in eerste instantie een stage. Omdat deze zo goed verliep, kreeg ik al snel een IBO+ contract, zodat ik alle kneepjes van het vak goed kon aanleren. Mijn jobcoach van LIV zorgde ervoor dat het contract juist werd opgemaakt en tijdig werd ondertekend. Ze gaf ons ook een duidelijke uitleg zodat zowel ikzelf, maar ook mijn werkgever, goed wisten waaraan we begonnen. Bij eender welke vraag die ik heb, kan ik altijd bij LIV terecht!”

Hoe voelt het om in deze bizarre tijden aan de slag te zijn?

“Ik bekijk dit positief. Het is volgens mij het ideale moment om even stil te staan bij alles en de ‘vrijgekomen’ tijd nuttig te besteden. Zo denk ik bijvoorbeeld na over mijn toekomstplannen. Waar wil ik over x-aantal jaar staan? Waar wil ik nog verder in evolueren? Wat gaat al goed? Wat kan er beter?
Ik ervaar op het werk elke dag als iedere andere werkdag, maar dan met extra veiligheidsmaatregelen, zodat we elkaar zeker niet in gevaar brengen. Als we de maatregelen accepteren en goed opvolgen, lukt het ons wel!”

Welke maatregelen neem je op de werkvloer?

Wij zorgen ervoor dat de ‘social distancing’ goed wordt opgevolgd. Zowel het kantoor als de vergaderruimtes zijn hierop aangepast. Hiernaast wassen we onze handen vaak en grondig. We proberen ook om zoveel mogelijk onze afspraken via een online platform te laten doorgaan. Dit niet enkel voor onze veiligheid, maar ook voor die van onze klanten. “

Heb je ergens toch bepaalde angsten?

“Natuurlijk heb ook ik angst om ziek te worden, maar als je de maatregelen accepteert, opvolgt en je voorzichtig bent, komt dit wel goed. Positief blijven is de boodschap!”

Wat is het verschil in de werking op kantoor in de periode voor en tijdens de coronacrisis?

Eén van mijn kerntaken is de proactieve marktbenadering. Hierbij ga ik via mail of telefoon op zoek naar potentiële klanten door ons bedrijf voor te stellen en een gratis demo sessie aan te bieden. In deze coronaperiode ligt dit wat moeilijker. Veel bedrijven hebben immers geen tijd of willen de eerste weken en maanden geen afspraken vastleggen, wat wij natuurlijk ook begrijpen! We proberen nu, in tegenstelling tot vroeger, onze afspraken zoveel mogelijk online laten door te gaan.”

Hoe ondersteunt LIV jou in deze coronatijden?

Vanaf de start van deze bizarre periode heeft LIV me altijd goed opgevolgd. Ze sturen wekelijks een mailtje om te vragen of alles nog vlot verloopt en om te kijken of er ergens hulp nodig is.  Ik kan altijd bij hen terecht met eender welke vraag.”

Wat heb je zelf geleerd uit deze coronaperiode?


Wat ik voor mezelf meeneem naar de toekomst toe is het volgende: vaker de tijd nemen om even goed na te denken over alles. Het geeft me de kans om alles op een rijtje te zetten, mijn hoofd leeg te maken en tot rust te komen. En dat komt in deze hectische periode zeker van pas.”

 

© LIV aan het werk 2020 - Privacyverklaring