Menu

Ondanks deze coronaperiode zijn er toch nog een heleboel bedrijven die verder werken, zij het in een ietwat andere vorm.

Wij spraken met Christophe Michel, één van de oprichters van MYA * over hoe corona een invloed heeft op de werking binnen het bedrijf.

(*MYA staat voor ‘Manage your Agenda’ en biedt een online agendasysteem aan voor de medische sector.)

“In deze coronatijden werken we met gesloten deuren. Gezien ons product een online agenda is voor de medische sector, is het vanzelfsprekend niet het moment om vandaag zorgverstrekkers te contacteren. Het grote verschil in onze werking is dan ook dat deze momenteel hoofdzakelijk gericht is op interne taken en het verder optimaliseren van ons product. De extra tijd laat ons toe om sneller dan verwacht nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen en deze onmiddellijk beschikbaar te stellen aan onze klanten. Zo vroegen veel verzorgverstrekkers naar videoconsultaties. Dit werd intussen al toegevoegd aan de online agenda.

Onze developpers werken intussen grotendeels van thuis uit. De collega’s die wel nog op kantoor actief zijn, respecteren de social distancing. Meetings worden gehouden aan lange vergadertafels en de middagpauze wordt afwisselend door elke collega genomen.”

Mireille Paridaens, die momenteel via LIV als stagiaire aan de slag is bij MYA bevestigt dat de coronamaatregelen op de werkvloer grondig nageleefd worden.

Mijn stage werd in eerste instantie on hold gezet omwille van de coronacrisis, maar ik besliste uiteindelijk zelf om opnieuw op te starten. Als alleenstaande begonnen de muren op me af te komen en had ik wel degelijk nood aan menselijk face to face contact. Ik ben dus heel blij dat ik terug de deur uit kan om iets nuttigs te doen.

Ieder heeft zijn eigen werkplaats met meer dan voldoende afstand, dus van angst is geen sprake.”

Christophe geeft aan dat de crisis wel een impact heeft op de werking van het bedrijf. “We beseffen dat je als organisatie erg flexibel moet zijn om te kunnen omgaan met dergelijke ingrijpende veranderingen. Het leert ons enerzijds ook dat je ‘online’ heel wat dingen kan doen, waar je in normale tijden niet bij stilstaat. Zo realiseren we ons dat je door doordacht na te denken over de online agenda, deze nog aantrekkelijker kan maken voor de huidige en toekomstige klanten.

Anderzijds moeten we niet flauw doen en toch schoorvoetend toegeven dat we het sociale contact met de collega’s op de werkvloer missen en hopen dat de ‘normale’ tijden er snel terug gaan zijn.”

© LIV aan het werk 2020 - Privacyverklaring